juliaiafrika.blogg.se

- följ mina upplevelser som volontär i Ghana!

100 dagar den 6 juni

Kategori: Allmänt


100 dagar, 2400 timmar kvar, 144000 minuter och 8 640 000 sekunder tills det är dags att flyga tillbaka hem till Sverige. Om några dagar har jag gjort halva min tid här i Ghana, tiden har verkligen gått fort. Jag tittade igenom bilderna på kameran och det känns som en evighet sedan många av bilderna togs trots att det bara är en månad sedan. Jag upplever så mycket olika saker här så det gör mig lite dagblind. Tittade på bilderna från Wli waterfalls och det känns som en helt annan tid, jag har svårt att förstå att jag bodde på ett annat barnhem tidigare. Mycket har hänt sedan dess och mycket mer kommer ske innan jag sätter mig på planet hem. 
Det kommer bjudas på nya upplevelser i norr som jag ser fram emot. Det ska åkas på safari, titta på flodhästar och bada i ännu ett vattenfall. Sedan ser jag så klart fram emot att träffa barnen och min nya värdfamilj. Tror att det kommer bli mer krävande uppe i norr men att det kommer ge mig mer i längden. Människorna är fattigare uppe i norr och barnhemmet har det inte så lätt, så det blir bra att jag får komma dit och hjälpa till med det som jag kan. 
Glad 100 dagars dag till mig själv! Nu börjar nedräkningen men ännu är jag inte klar med Ghana på långa vägar. 

Kommentera inlägget här: