juliaiafrika.blogg.se

- följ mina upplevelser som volontär i Ghana!

I norrgående riktning

Kategori: Allmänt

Nu vet jag när jag ska få åka till norra Ghana, den 25 juni, lite mer än tre veckor kvar. Jag ska åka med en tjej som heter Emilia *vinkar* (vet att du läser bloggen) som jag ska möta upp i Accra. Ser norra Ghana som det ultimata testet för allt jag har lärt mig hittills. Så som jag har förstått det så kommer vi få sitta på en buss i 15 timmar för att komma dit vi ska, det ser jag inte fram emot. Det kommer bli så skönt att få komma fram känner jag redan nu. Det tog 10 timmar när vi åkte till Volta regionen och Wli waterfalls så jag har tidigare erfarenhet av långa resor här, kan säga att jag var på snudden att börja gråta i slutet av den resan för jag hade så ont i mina ben. Trädsmak, blodstopp, tusen nålar. You name it! 

Jag har två väskor med mig men kommer att lämna den ena hos Tina i Accra, vår kontaktperson. Jag lägger allt onödigt i den väskan och tar min backpacker ryggsäck med mig. 

Jag har inte köpt många prylar här. Jag har inte känt någon motivation för att köpa souvenirer för jag vet att jag måste bära på dem. Sedan har månaderna känts så otroligt långa så jag har skjutit upp handlandet. Dock vill jag bara köpa saker som jag vet att jag kommer ha användning för. Klänningar hos skräddaren är bra minnen, sedan ska jag köpa en mortel för det är för mig Ghana. Jag har varit mycket selektiv i mitt köpande vilket är bra, vill inte ha saker som blir liggandes i en garderob och dammar.

KOMMENTARER:

  • Sara säger:
    2014-06-05 | 09:28:08

    Det är så spännande att få följa med och få små inblickar i ditt äventyr. Hoppas resan går bra och att det blir bra på ditt nya ställe! Här hemma tar Nösnäs studenten idag, tänk att det var 6 år sen för oss. Tiden går fort... Naturen grönskar utanför fönstret och sommaren är i princip här. Lite om vad som händer här hemma. Ha det fint och ta hand om dig! Ser fram emot att få läsa mer om vad som händer framöver :)

  • Ylva säger:
    2014-06-05 | 22:45:27
    Bloggadress: http://ylvainkorea.se/

    Jag kan ta dammiga saker ;). Nämner du har helt rätt, man har så mycket endå. Kul att du köper mortel! Du får göra mini Fofo till oss då ;).
    Hemskt med bussen, jag hoppas du går upp och stretchar emellanåt, det måste man. Du vet rör på fötterna en sväng när du sitter ner och sånt. Lycka till! Tänker på dig <3 kramiz

Kommentera inlägget här: