juliaiafrika.blogg.se

- följ mina upplevelser som volontär i Ghana!

Mitt apotek

Kategori: Förberedelser, Ghana

Välkommen till Julias apotek, vad får det lov att vara? Här finns allt man kan behöva och lite till.
 
Oj vad mycket jag har handlat, helt otroligt vad mycket olika saker som kan tänkas behöva. Under min tid i Ghana behöver jag äta vitamintabletter varje dag, malariatabletter varje onsdag (kl 08:15), sprita händerna konstant och äta mjölksyretabletter för magen. Är som en vandrande pillerburk snart.
 
En smart sak som jag kom på med medicinerna är att lägga dem i zip-påsar. Födelarna är att allt kategoriseras på ett bra sätt och det blir mer ordnat i väskan. Jag tror även att påsarna kommer vara bra för att hålla ute fukt. Det svåraste med det hela är att avgöra hur mycket som går åt, har en stark känsla av att det är för lite handsprit. Behöver nog en sådan flaska i månaden? eller? Hm, bättre med för många handsprit än för få.
 
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Ying säger:
    2014-03-19 | 19:55:07

    Hehe du kan starta ditt eget apotek därborta! ;)

  • Pappa säger:
    2014-03-20 | 16:53:37

    Du behöver nog en hel resväska bara för alla medicinerna verkar det som....

Kommentera inlägget här: