juliaiafrika.blogg.se

- följ mina upplevelser som volontär i Ghana!

Stiftelsen Make a difference

Kategori: Ghana, Volontär

Inför min resa har jag suttit och googla runt iprincip hela internet för att få så mycket ledtrådar som möjligt över hur min vistelse i Ghana kommer se ut. Hittade tidigt dessa två eldsjälar som 2008 var volontärer på samma barnhem som jag ska vara på nu. De har startat stiftelsen make a change för att på olika sätt hjälpa barnhemmet med de materialla ting som de behöver. Kul att det finns en organisation som jag kan vara med i sen när min resa är slut så att jag kan fortsätta att hålla kontakten med barnhemmet. 
 
Här kan man se en film på hur Mikaela och Elina samlar in kläder m.m. och skickar ned till Ghana. Jag får ta och skicka iväg ett mail till dem och säga hej! 
 
Här är deras hemsida om ni vill läsa mer om deras projekt:
 
 
)
Kommentera inlägget här: