juliaiafrika.blogg.se

- följ mina upplevelser som volontär i Ghana!

Hos frisoren

Kategori: Allmänt

I lordags var jag hos frissan och klippte haret. Det ar inte den basta frisyr jag har haft, madame klippte mig med kokssax. Fick sitta med huvudet i en torkapparat, det har jag aldrig gjort tidigare. De har ett helt annat satt att behandla afrikanskt har an vad vi europeer gor, de har i massor med gele.Kan tyvarr saga att jag aldrig har kant mig sa ful i haret som jag gjorde nar jag gick darifran. Det var en varre backslick an vad som kan ses pa stureplan. Jag har tvattat haret ett antal ganger men gelen gar inte ur, haha, det ser ut som haret ar superfett. Bildbevis kommer senare da den bilden inte ville laddas upp.
 
Julliette fixade sitt har med, hennes blev superfint. De flatar forst det egna haret och sedan syr de fast frisyren. Det ar valdigt intressant att se.
 
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • lina säger:
    2014-05-26 | 16:33:42

    men dina flätar då? :o

Kommentera inlägget här: