juliaiafrika.blogg.se

- följ mina upplevelser som volontär i Ghana!

Tillbakablick: 2 Augusti

Kategori: Byn Yamah, Ghana, Norra Ghana, Tillbakablick

Detta dagbokstexten skrev jag den 2 augusti ungefär en vecka innan jag fick reda på att jag hade malaria. 
 
" I natt har jag sovit sedan kl 21:00 kan inte ens komma ihåg att jag hörde moskén kl 4 i morse. Den är bara ca 20 meter från mitt fönster så det är kanske så att jag börjar vänja mig vid "Allah". Vet inte varför jag har varit så trött de senaste dagarna har sovit mycket. Det är skönt att sitta ute på morgonen innan solen börjar skina för starkt. Efter en varm och svettig natt så är det skönt att kunna tänka igen när svalkan löser upp pannkakssmeten i huvudet. Jag vaknar alltid före Emilia, ibland 2-3 timmar före. Det har blivit vår grej :) jag tycker om att sitta uppe och titta på när hela världen vaknar till liv. Jag hör drakens (hönsmamma som jag döpt) kluckande där hon går och sprätter. Ying och Yang (killingar) har ännu inte börjat tappa bort sin mamma som de gör ungefär hundra gånger per dag, minst! Gröten puttrar på elden och jag är hungrig som vanligt. Det är dagens höjdpunkt att få gröt och skiva banan eller färsk mango över den. Idag känner jag mig stel i kroppen och det känns som om min kropp håller på att braka ihop. Att sitta på huk är en riktig ansträngning. "
 
 
Kommentera inlägget här: