juliaiafrika.blogg.se

- följ mina upplevelser som volontär i Ghana!

#levainuet och om tacksamhet

Kategori: Allmänt

Att vara langt ute i ingenstans utan internet borjar ta pa krafterna, aven om jag inte vill erkanna det. Att vara uppkopplad jamt var en del av min vardag tidigare och nu kan jag hogst vara ute 2 timmar i veckan. Det finns sa mycket att se fram emot att gora nar jag kommer tillbaka till Sverige. Leva i nuet har aldrig varit min starka sida. Att vara ute i djungeln kan vara det basta som har hant mig, jag har fatt min kreativa lust tillbaka och jag kanner ett sug efter att fa skapa igen.
 
Google och Pinterest ma losa manga av mina problem men inte alla. Jag har nu haft mycket tid att tanka pa hur jag vill att mitt liv ska se ut. For nagra dagar sedan lag jag vaken i 4 timmar och tankte, det hade aldrig fungerat hemma. Da hade mobilen akt fram, men nu fick jag tid att umgas med mig sjalv och jag tycker faktiskt att jag ar en ganska kul prick att umgas med. Jag har lart mig att uppskatta mitt eget sallskap, mina tankar och tristess skrammer mig inte langre for jag vet att jag kan hatera det. Jag har borjat gora en bucketlist over saker som jag vill gora, det ar allt fran stora till sma saker som att plocka svamp, lara mig spela dragspel, baka med farmor till att aka till Brighton eller hyra ett hus pa gotland over sommaren. Har kommit upp i 100 saker nu efter en kvalls filosoferande, sa det kommer bli manga forandringar i mitt liv till hosten.
 
Jag har bestammt mig for att starta mitt eget produktionsbolag som ska heta Doughnut Dollies som ska halla pa med grafisk design och motion graphics. Jag ska hitta en lagenhet i Goteborg, det ser jag fram emot. Gullheden om jag far valja da kan jag dansa pa WCJ varje kvall. Sedan ska jag aven hitta ett jobb som jag trivs med for jag vill ha DD pa 50% och jobba resten av tiden pa en reklambyra/produktionsbolag. Behover komma ut och traffa folk kan inte sitta instangd pa min kammare, hur mycket jag an tycker om min dator.
 
Sa om du vill att saker ska handa i ditt liv sa satt dig pa ett barnhem i afrika, da inser du allt som du har i livet och det du saknar. Det far dig att bli tacksam for de manniskor som finns i ditt liv och att jobb och pengar inte ar allt. Barnen har har lart mig om sma mirakel, kramars kraft och om omtanke. Sa jag ska prioritera om i mitt liv, gora saker som gor mig glad, vara med de manniskor som starker och ha fantasiskt roligt, dansa och bjuda pa mig sjalv.
 
Som min kloke mentor Petter pa Hyper Island sa, desto hardare du kastar bollen ju hogre studsar den. Desto mer du ger desto mer far du ut av det. Sa det ar det jag gor nu, jag blundar och kastar och hoppas pa att bollen nuddar molnen.
 

KOMMENTARER:

  • Ylva säger:
    2014-05-30 | 02:32:07
    Bloggadress: http://ylvainkorea.se/

    Det är alltid en ren fröjd att läsa vad du skriver, du formulerar ju dig så otroligt bra!
    Jag visste redan innan du åkte att denna resa var behövlig för dig själv, därför blir jag extra lycklig av att läsa detta inlägg. Nu har polletten kommit, du har funnit dig själv :D <3!

    Att bli tvingad att umgås med sig själv är den bästa medicinen och när man lärt känna sig så kan man läsa vad ens hjärta vill ha och därmed finna sann lycka. Det som hände mig i Oz.
    Du gör helt rätt i att planera och det är en fröjd att se att du fått så mycket glädje tillbaks. Jag ser verkligen fram emot vad för underbara saker som DD producerar!

    Stora kramar gumman, keep growing strong!

Kommentera inlägget här: