juliaiafrika.blogg.se

- följ mina upplevelser som volontär i Ghana!

Nytt år, Nya möjligheter!

Kategori: Förberedelser, Ghana, Volontär

image

 

Nytt år, nya möjligheter! 

Nu är det inte långt kvar till 2014 börjar, tänk vad 2013 har försvunnit snabbt. Jag hoppas att 2014 kommer att bli bättre än 2013, dock har detta inte varit ett dålig bara lite underligt och många stora förändringar.

Jag har alltid tyckt om nyår, det känns som om allt är möjligt. Jag hoppas att denna Afrika resa ska ge mig mer perspektiv på mitt liv. Satt och funderade över mina rädslor tidigare idag och kom fram till att jag har en väldig skev bild av vad jag är rädd för. Mitt hjärna tycker att det är fullkomligt logiskt att åka till Afrika i ett halvår inte de minsta invändningar, men jag kan inte ta upp telefonen och ringa. Konstigt hur jag kan ta telefon skräck men att åka till Afrika inga problem. Men jag hoppas att jag ska kunna ta itu med detta under 2014. 

Nu är alla visa-papper inlämnade och jag väntar på att få dem godkända, får tillbaka allt i början av januari. Kommer även få ett kitt från volontärresor med allt jag behöver veta informationsmässigt. Då kanske det blir mer på riktigt hela det här med resan, just nu går jag mest runt i ett bliss och har inte riktigt fattat att jag ska åka ännu, även om det finns nedprintat på papper. 

Frågade min “handledare” Heidi om när jag får reda på var jag ska vara i Ghana. Men det får man oftast inte reda på förrän någon vecka innan avresa, så det blir till att hålla sig. Spännande!

Nästa som händer är att jag flyttar tillbaka hem till min mamma, det är det smartaste rent ekonomiskt, men det är också kul att få umgås med dem innan jag åker. Kommer sakna dem. Så flyttlasset går den 28 dec med destination Stenungsund. Kommer sakna Göteborg med allt som blivit mitt hem och vardag. Framförallt mina fantastiska vänner på West Coast Jitterbugs. Dansa är min stora passion i livet, får ta och lära barnen på barnhemmet lite shim sham. Det blir kul.

Så jag avslutar detta på samma sätt som rubriken säger:

Nytt år nya möjligheter! och jag ser fram emot vad 2014 har att erbjuda!

Kommentera inlägget här: