juliaiafrika.blogg.se

- följ mina upplevelser som volontär i Ghana!

Utflykt till stranden

Kategori: Allmänt

Igar var vi ivag till Winneba med alla barnen pa barnhemmet. Det var en fin dag och det var skont att kunna gora nagot med dem utover det vanliga. Tva andra volontarer vid namn Milena och Daniella var de som drog ihop hela kalaset. Vi akte tro-tro som vi hyrde under dagen, de packades till bredden med barn, tummor och mat.
 
I Winneba finns det hoga palmer och fin sandstrand, det kan nog ses som ett paradis. Dit vi akte fanns det en havspool som vagorna nadde. Det var bra for barnen att bada i for vagorna var riktigt starka och slog omkull mig nagra ganger. Trots att jag forsokte vara duktig och smorja in mig sa brande jag mig mycket. Det som ar varst ar benen och fotterna sa jag far ga i helteckande nu, brande aven handerna.
 
Jag och en annan volontar som heter Nora ska tillbaka till stranden pa sondag, och stanna dar till tisdag. Det kommer vara ett pask-strandparty som vi inte vill missa. Sa det blir sa jag spenderar min pask, med en Ghaniansk ol som heter Club i handen.
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Pappa säger:
    2014-04-18 | 19:37:31

    Hej Julia! Så fantastiskt roligt att äntligen få se bilder på dig, höra hur du har det och få en glimt av hur det ser ut där du är!! Härligt att se ditt glada ansikte, du verkar må bra och har funnit din plats i den nya miljön. Som du skriver, se upp med solen, kanske du borde skaffa dig en solhatt ;-)
    Stora kramen från Pappa!

  • Rebecka säger:
    2014-04-21 | 17:16:47

    Roligt att se bilder och om hur du har det Julia!
    Kram från Sverige som haft det väldigt soligt och skönt i påsk, sommarvarmt, men nog inte närapå lika varmt som du har det! Ta hand om dig! Kramar

  • Ying säger:
    2014-04-23 | 01:36:40

    Så fina bilder! Låter som att du har ett riktigt äventyr där borta. För se mer bilder när du kommer hem ;)

  • Ylva säger:
    2014-04-25 | 06:41:35

    Hej Julia! Å så fantastiskt du skriver, jag njuter till fullo av att läsa om dina upplevelser. Att bara bli inslängd i något så nytt kan jag förstå är omtumlande.
    Men är stolt att du klarar dig bra och fortfarande imponerad av ditt mod!

    Underbara bilder! Vet hur segt det kan vara att lägga upp, hade själv svårt i Oz med det, men då blir det desto mer att få se när du kommer hem! Skriver till dig på fejan. Kramar <3!!!

Kommentera inlägget här: