juliaiafrika.blogg.se

- följ mina upplevelser som volontär i Ghana!

Magiskt

Kategori: Norra Ghana, Äventyr

Det kanns antligen som jag har hittat ratt har i ghana, har i norr ar det helt fantastiskt. Det gar nastan inte att beskriva hur fantastiskt det ar har i norra ghana. Naturen ar fantastisk och manniskorna ar snalla, de flesta iallfall. Pastorn som vi bor hos har visat sig vara den snallaste personen som jag nagonsin har traffat. Han och hans familj ar valdigt hjalpsamma och bryr sig om att vi ska ha det bra, nastan lite for mycket ibland. haha.
 
Fosta morgonen fick vi aka bak pa en motorcykel for att komma till barnhemmet. Det var helt magsikt att susa fram pa roda vagar och kanna den krispiga morgonluften blasa i haret. Jag trivs sa bra har, har aldrig kannt mig sa har levande, livet ar allt bra fantastiskt ibland. Barnen pa barnhemmet ar fina och vi har kul ihop, de kunde en del svenska lekar som bro bro breja. De gillar springlekar som pepparkaksgubbarna. Vi overrraskade dem med en fotboll jag tror att jag aldrig har sett barn bli sa glada for en boll. 
 
Kring vart hus finns det manga olika djur. Asnor gar och betar fritt och gor konstiga ljud. Det finns manga suggor med sma sma griskultingar och getter med sina killingar, och hons finns det med sa klart. Det finns ett helt annat lugn har uppe an i sodra ghana. Jag har ingen el eller rinnande vatten men det gor mig inget, det ar skont faktsikt.Allt ar sa mycket enklare och jag kanner inte sa manga masten har, inte ens klockan stressar langre. 
 
Vi hade en fantasikt kvall nar vi satt pa motorcykeln och korde i morkret och en storm var pavag att borja, det var sa vackert med alla blixtar som lyste upp himlen. Kanns maktigt pa nagor sett.Just da fanns det inga problem i hela varlden, kande mig helt fri.
 
Nasta helg ska vi pa safari ska bli fantastiskt kul. Hoppas att ni alla har det bra dar hemma. saknar er!
 
Bild: Emilia Rundblad
 

KOMMENTARER:

  • Ying säger:
    2014-07-03 | 00:21:29

    Låter helt underbart! Skönt att du hittade rätt till slut :)

Kommentera inlägget här: