juliaiafrika.blogg.se

- följ mina upplevelser som volontär i Ghana!

Inte utan min mobil?

Kategori: Ghana, Volontär

Beroende eller inte beroende det är frågan!?

Hur mycket jag än inte vill erkänna det så är min telefon som fastklistrad i handen. Jag kan inte ens skriva detta inlägg utan att ha ett vakande öga på instagram samtidigt. Ja, jag kan missa något intressant är första tanken som kommer upp. Men hur mycket kan jag ha missat på de tio minuterna sedan jag kolla sist. Det är ett litet dilemma som jag brottas med varje dag. Hur kommer det bli i Ghana? Ska jag ha med mig mobilen? kommer det finnas någon uppkoppling där? Massa relevanta frågor för mitt i-landsproblem-jag.

Men hur mycket spelar detta roll egentligen? Jag vill bli mer närvarande i min vardag och känna att jag ger människorna runt omkring mig den uppmärksamhet de förtjänar när jag är med dem. Just nu känner jag mig väldigt distraherad av telefonen och olika sociala media. Så jag hoppas att Ghana kan ge mig ett mer inre lugn att jag behöver inte telefonen i handen hela tiden. De ska fortfarande finnas med men jag vill inte att den ska styra mina sociala relationer. Jag ser Ghana lite som en detox för mig men även för min omgivning. Ska se till att ha en riktig “diabildsvisning” när jag kommer tillbaka för att fylla i alla luckorna i resan.

Resans syfte att att hjälpa barnen och finnas där för dem och inte ta den snyggast instagrambilden med det perfekta filtret. Jag ska finnas där och nu och verkligen ta tillvara på min tid. Självklart ska jag dela med mig av saker här på bloggen och försöka spegla hur mitt liv ser ut där nere i Ghana. Ska bli intressant hur det blir när jag är där nere.

Kommentera inlägget här: