juliaiafrika.blogg.se

- följ mina upplevelser som volontär i Ghana!

Ullared en hatkärlek

Kategori: Förberedelser, Ghana

Ullared du är en plats som man antingen hatar eller älskar. Jag tror att jag inte riktigt har fattat grejen med Ullared för jag tycker inte att det är så billigt som alla säger. Men för all del så köper jag inte 100 shampooflaskor så det kanske blir biligt i längden. Jaja, nog om detta. Anledningen till att vi åkte till Ullared i lördags var för att bunka upp med bra saker som jag kan ha med mig till Ghana som hygienartiklar och roliga saker som jag och barnen kan göra tillsamman. Det blev en härlig blandning i vagnen av godis, mormorstrosor, kinaschack, myggmedel och massa annat. Kan göra en liten genomgång av allt när jag packar ned det i väskorna så kan ni få en bild av vad som behövs och skrika till om jag packat ned något konstigt.
 
 
Tänkte att jag köper sällskapspel till barnhemmet för det är något som jag och barnen kan göra tillsammans. Jag har en liten tanke att jag vill knyta kreativt skapande till mig, så jag har köpt pennor och block. Kreativitet är det som jag är bäst på så att rita, klippa och klistra kommer vara mina specialområden med barnen förutom att ge dem kramar förstås.
 
 
 Mitt nya beroende som jag kommer köra stenhårt på nu under tiden i afrika är hängselbyxor och foppatofflor. Fantastisk kombo, jag som adrig för mitt liv trott att jag skulle gå i sådana skor. Man ska aldrig säga aldrig. 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: