juliaiafrika.blogg.se

- följ mina upplevelser som volontär i Ghana!

2 manader

Kategori: Allmänt

Pa fredag har jag varit i Ghana i 2 manader. Detta ska firas. Jag har som plan att gora fattiga riddare till alla barnen, det ar enkelt och gott. Finns chokladkram att kopa som man kan ha pa. Tror att det kommer bli en riktig hitt.
 
Nu borjar jag komma in i lunket pa det nya barnhemmet. Jag bor inte pa samma stalle som barnen sa kvallarna ar valdigt lugna. Har hur mycket fritid som helst nar inga datorer, tv eller mobiler stor. Jag har redan hunnit designa min logga for mitt kommande produktionsbolag, kommit pa och designat ett Iphonespel. Sa kreativiteten ar pa topp nar inget kommer i vagen. Har aven borjat meditera, sa jag kommer vara en mer harmonisk person efter denna resa pa sa manga plan.
 
Helgen blir lugn med frisorbesok, ska fixa topparna och se nar min kompis juliette fixar sitt har. Sa det blir bra, ska aven kolla pa massa serier som ar dubbade till engelska. riktiga sapoperor. De ar sa fantasiskt daliga, tror att de ar fran spanien. haha. Sa en lugn helg med lokalbefolkningen kommer de bli, de andra tjejerna ska aka till Winneba men jag har ju redan varit dar sa manga ganger sa jag skippar det. Tycker att det ar roligare att fa lara kanna byn battre och hanga med alla ghanianer.
 
Det ar kul att ni kommenterar, skont att hora av er hemmifran. Saknar er alla! 

KOMMENTARER:

  • Pappa säger:
    2014-05-22 | 22:43:42

    Hej min kära dotter!
    Jag blir så glad varje gång du uppdaterar din blogg. Kollar varje dag och läser och tittar på bilderna om och om igen. Känner mig trygg med att du har kommit tillrätta i ditt, för en tid i alla fall, "nya hemland"med alla nya upplevelser du får vara med om. Du kommer helt säkert att ha en helt annan syn på världen och tillvaron när du kommer tillbaka hem som nog många här i Sverige skulle behöva i dessa tider!
    Saknar att du inte är med den 7/6 men vi ska tänka på dig mycket!
    Största kramen från din pappa!

  • Kimona säger:
    2014-05-23 | 18:08:00

    Hej Julia! Det är så roligt att läsa om hur du har det! Har visat mamma också, hon hälsar! :D Kram

  • Ying säger:
    2014-05-25 | 21:34:09

    Skulle också behöva mer tid från datorn o mobilen känner jag. Skulle få så mycket mer gjort! :)

Kommentera inlägget här: