juliaiafrika.blogg.se

- följ mina upplevelser som volontär i Ghana!

African style

Kategori: Allmänt

Da hade dagen kommit da det var dags att fixa mitt har, african style. Jag och Nora aker till Swedru efter frukost. Stan ar full och sma gator och marknad idag for att det ar onsdag. Forst gar vi till en butik med loshar, dar finns det manga olika farger och typer av har. Jag valde en ljusbrun och kopte 4 paket. Nar vi var klara sa begav vi oss till salongen som ligger i narheten. 
 
Vi far sitta ned under ett trad och vanta medan de sorterar och borstar ut losharet, nar det ar gjort ar det bara att borja. For att vara helt arlig sa gjorde det valdigt ont, jag satt som pa nalar hela dagen. Det finns tva olika satt att gora flatorna pa, tvinnat eller flatat. Jag valde manga sma flator for da kan jag satta upp egna frisyrer enklare. 
 
Det borstades och drogs i mitt har och det gjorde precis sa ont som jag trodde att det skulle gora.Ondast gjorde det uppe pa huvudet och framme vid pannan. Det tog tjejerna 5 timmar att gora mitt har och da var de ibland fem stycken som jobbade samtidigt. 
 
Nar flatningen var klar hallde de varmt vatten pa haret for att mjuka upp det. Haret blev sa tungt av vattnet att jag hade svart att halla upp det nar slutfixet gjordes.Pagrund av min langd fick jag sitta ihop sjunken hela dagen och med huvudet pa sned sa det knackte over allt nar jag fick borja rora pa mig igen.
 
Slutresultatet blev fint men jag kommer inte att gora om det igen, det var for smartsamt.Ville nastan grata.
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • lina säger:
    2014-05-02 | 13:47:30

    ÅH VA FINT det blev! :D

  • Annelie säger:
    2014-05-02 | 18:11:03

    Åh, så häftigt! Vad avundsjuk jag blir. Vill med ha! Tog det lång tid?

  • Yvette säger:
    2014-05-23 | 14:43:10
    Bloggadress: http://uvett.tumblr.com

    WOW! Va coolt! Så mycket hår överallt :O Snyggt det blev :)

Kommentera inlägget här: