juliaiafrika.blogg.se

- följ mina upplevelser som volontär i Ghana!

Ett brev för medmänsklighet

Kategori: Ghana, Tankar, Volontär, Zua Childrens Home

Hej medmänniskor!
 
Jag skulle vilja berätta om en resa som förändrade mitt liv. I höstas bestämde jag mig för att jag skulle åka som volontär för att jobba på ett barnhem i Ghana. Det kan vara det bästa beslut som jag har tagit. Jag vill nu dela med mig av mina erfarenheter som jag lärde mig under de 6 månaderna och inspirera andra att ge av sina tid för att hjälpa sina medmänniskor. 
 
Jag har fått nya perspektiv på livet och jag kommer nu att försöka göra allt för att dessa barn ska få en så dräglig uppväxt som möjligt. Jag kan göra lite men tillsammans kan vi göra mer. Jag har genom möjligheten att jobba med dessa fantastiska barn fått chansen att förändra både deras liv, men de har också lika mycket förändrat mitt. 
 
Genom att skriva om deras öde vill jag sprida deras livsglädje trots alla förutsättningarna finns emot dem. Jag vill göra människor medvetna om kraften i en kram och hur viktigt det är att vi engagerar oss i våra medmänniskor. Alla som har chansen borde åka som volontärer det förändra liv! Inte bara för de människor du möter utan också för dig själv. 
 
Jag vill gärna dela detta inlägg om livsglädje och att jag aldrig känt mig så lycklig eller så levande som i en liten by i Ghana utan varken rinnande vatten och el. Jag har aldrig varit på en plats där människor har skrattats så mycket och gett så mycket värme trots att de har så lite, sett ur en kapitalistisk/materiel synvinkel. De ser varandra och hjälps åt och det finns ett intresse i att umgås med sina nära och kära. 
 


 
Kommentera inlägget här: