juliaiafrika.blogg.se

- följ mina upplevelser som volontär i Ghana!

Tillbakablick 1 juli:

Kategori: Ghana, Tillbakablick, Volontär

Regnet faller ned hårt mot zinktaket, ljuset är nästan öronbedövande. En riktig monsun då är det skönt att vara inne. Tycker att det är häftigt att lerhuset jag bor i klarar av allt detta vatten.  Blixtar lyser upp hela himlen och luften är varm. 
 
Idag har vi varit på bensinjakt i två dagar och äntligen har vi fått tag på en dunk. Vi behöver åka in till Walewale imorgon för internetcafé och lite fix. Här uppe i norr går det inte att vara spontan då det man är ute efter oftast tar ett tag att få tag i. 
 
Jag hoppas att jag har fått någon skatteåterbäring för då kan jag hjälpa barnen ännu mer. De är så fina och behöver all hjälp de kan få med mat, hygienprodukter och skolmaterial. Jag kommer verkligen sakna dem när jag åket hem. Allt här är så annorlunda från de andra barnhemmen. Jag känner en helt annan koppling till dessa barn och det känns för förstagången att jag är på rätt ställe. Äntligen! 
 
Jag väcktes av tuppen i morse för första gången på länge. Klockan var bara runt fyra. Har varit trött idag men det beror nog på värmen. Jag gillar att cykla till barnhemmet det ger mig så mycket energi, som balsam för själen. Naturen är så fantastisk på morgonen och kvällen när solen går ned. Jag har köpt ett nytt myggmedel och en deodorant som luktar som en hel parfymfabrik. Att allt ska vara så parfymerat här i Ghana det gillar jag inte. Då går jag hellre runt och luktar svett, det gör inte så mycket för det gör alla andra med. 
Kommentera inlägget här: