juliaiafrika.blogg.se

- följ mina upplevelser som volontär i Ghana!

Ett sting av saknad

Kategori: Allmänt

Jag känner mig väldigt glad över den relation som jag har till min värdfamilj. Jag och Pastorn (Zakarias) pratar så ofta vi kan då telefonräkningen blir för dyr annars. Jag känner mig tacksam att jag får vara en del av deras liv och utöka min familj. Det känns extra fint i hjärtat när Pastorn säger till mig att om jag någon gång behöver komma bort och vila eller om allt blir för mycket så finns hans hem öppet för mig. Det gör mig så himla glad. Jag planerar redan nu på att få åka tillbaka nästa år och stanna i några månader. Saknar dem alla! 
 
Här på bilden är hela den baptistiska församligen i den lilla byn Yamah. 
 

KOMMENTARER:

  • Emma säger:
    2015-05-06 | 13:58:56

    Heej!^^

    Vilken underbar blogg du har! Ska själv åka till Ghana nu i augusti, åker också med volontärresor. Skulle jätte gärna vilja ha massa tips inför resan, packtips och annat som kan vara bra att veta så att jag är så förbered som det bara går!:) Vi kanske kan maila?

    Vänliga hälsningar, Emma

    Svar: Åh, vad kul! Lyckos dig! Jag hjälper dig gärna. Min mail är [email protected]
    Julia Holmblad

Kommentera inlägget här: