juliaiafrika.blogg.se

- följ mina upplevelser som volontär i Ghana!

Efterlängtade bilder

Kategori: Allmänt

Som jag har längtat att få se barnens nya skoluniformer. Jag försökte många gånger laga deras gamla så gått det gick men de höll inte ihop särskillt länge. För många av de små barnen är detta deras första skoluniform och får börja i skolan på riktigt, så stora de har blivit. Hoppas att de får bra i skolan. Dock hade några skärp inte suttit helt fel :D
 
Innan jag åkte köpte jag block, pennor, papper, linjaler och suddigummin till alla barnen så att deras skolstart efter sommarlovet skulle bli så bra som möjligt. Projektet med skoluniformerna hade en tidigare volontär som heter Oliva hand om och nästa projekt blir att samla ihop pengar till att betala barnens sjukförsäkringar på ca, 1500 cedi. 
 
 
Kommentera inlägget här: