juliaiafrika.blogg.se

- följ mina upplevelser som volontär i Ghana!

Ring, Ring! Hallo! Hallo?! Hi Pastor!

Kategori: Byn Yamah, Zua Childrens Home

Signalen är en aning låg men jag hör precis vem det är som ringer. Det börjar alltid på samma sätt när Pastorn ringer för alla artighetsfraser måste så klart framföras. How is the family? They are fine. Det värmer mig i hjärtat att han fortfarande tar sig tid att ringa mig och prata om det som funderar på. Just nu håller vi på att diskutera hur det skulle vara att ta in en ung kvinna att undervisa barnen i engelska under sommarlovet. Det är något som pastorn har tänkt på länge och som vi nu kan göra verkligt tillsammans. Så nästa månad i samband med att vi skickar över matpengarna så ska jag även sätta över lite extra för att betala läraren. Det känns viktigt att investera i deras utbildning, för hur skolan är i Ghana är under all kritik, i allafall i den lilla byn Zua.
 
 
Kommentera inlägget här: